Jak to vypadá s licencováním trucků
V posledních několika letech bylo publikováno velké množství herních videí a screenshotů ukazujících několik trucků ve vývoji. Fanoušci ostřížím zrakem zachycují a zaznamenávají všechny detaily, a tak je logické, že lidé spekulují, co z toho nakonec vlastně bude.
Až doteď bylo v plánu vydat hru se čtyřmi tahači a množství herních screenshotů tento optimismus jen potvrzuje. Bohužel, závěrečné rozhovory ohledně licencí a schvalovací procesy modelů aut trvají mnohem déle, než bylo očekáváno a určitě jste si všimli, že některé trucky se na posledních záběrech ze hry už ani nevyskytují.
Výsledkem je, že při vydání bude hra obsahovat pouze dva tahače.
Díky podpoře skupiny PACCAR tak budou ve hře při vydání přítomny tyto trucky: Kenworth T680 a Peterbilt 579
Kenworth T 680 licencovaný společností PACCAR
Peterbilt 579 licencovaný společností PACCAR
Jakmile bude hra vydána a dostane se do hledáčku médií, získají vývojáři mocný nástroj při vyjednávání licencí – úspěšnou hru (držte palce) zaměřenou na správný trh. Jednání o licencích často připomíná známý problém „Co bylo dříve? Slepice nebo vejce?“. Získávání licence je velice specializovaná oblast – nemůžete prostě nakráčet do obchodu a dostat jí na pokladně. Na rozdíl od výrobců osobních aut, kteří mají široké zkušenosti s licencováním svých vozů v různých závodních hrách, tak pro většinu společností vyrábějících trucky, je tohle neprozkoumaná oblast. Vždy je potřeba najít si cestu do nitra společností k lidem, kteří dělají rozhodnutí v marketingovém/licenčním oddělení – což není vůbec jednoduché. Nicméně hratelná verze American Truck Simulator v rukou zákazníků tvoří zásadní výhodu při vyjednávání.
Když už je hra konečně na trhu, když je konečně možné dokázat, jak velký dopad měla hra na hráčskou komunitu, teprve tehdy přichází ten bod, kdy výrobci trucků zbystří a uvědomí si, že je pro ně velkou výhodou stát se součástí tohoto projektu a že by si měli pospíšit, aby nezaostali za konkurencí. Přesně tímto samým si tým SCS prošel při vydání ETS2, kdy hlas fanoušků přilákal evropské výrobce trucků, jejichž značky chyběli ve hře při jejím vydání.
Co se týče dalšího přidávání tahačů do hry, vývojáři již velmi pokročili v jejich tvorbě a jsou si jisti, že v následujících týdnech po vydání ATS dostanou povolení a začnou je postupně přidávat do hry. Samozřejmě budou přidávány formou bezplatných updatů – tak jak tomu bylo u ETS2.
Kenworth W900 se v ATS brzy objeví díky licenci od společnosti PACCAR
Peterbilt 389 se v ATS brzy objeví díky licenci od společnosti PACCAR
Nyní přichází čas na důležité upozornění – veškerá vozidla a značky tahačů, které uvidíte na obrázcích pod tímto textem, mají pouze ilustrativní charakter a není zaručené, že se kdy vůbec ve hře objeví. Byly do hry přidány pouze jako zkušební modely, které měly otevřít dveře při vyjednáváních. Jak si můžete všimnout, některé z nich jsou již ve velmi pokročilé fázi technických příprav pro přidání do hry, jiné jsou naopak na půl dokončené a stále ještě nejsou připravené pro implementaci.
Nádherný truck spozorovaný kdesi na sever od Los Angeles
Valiant truck jedoucí přes Golden Gate Bridge v San Franciscu
Render jednoho z dalších super trucků, bohužel dokončený zatím jen z půlky
Mezitím se však stále tvrdě pracuje na vylepšování Euro Truck Simulator 2. Přestože tu dnes bylo ukázáno velké množství severoamerických vozidel, evropští fanoušci se nemusí cítit zrazeni. Jako takové malé navnadění může sloužit obrázek trucku, který je v současnosti dokončován. Tak snad vás to trochu rozveselí.
Renault řady T spatřen kdesi v jižní Francii